Masz dożywotnią gwarancję

Tusze i tonery marki Black Point są objęte dożywotnią gwarancją. Jeśli produkt nie spełnia Twoich oczekiwań, możesz wymienić go od ręki w punkcie zakupu lub napisać do nas a wymienimy go niezwłocznie! Poniżej są linki pod którymi możesz dokonać zgłoszenia.

Zgłoszenie – użytkownik indywidualny

Zgłoszenie – partner biznesowy Black Point

Zgłoszenie – klient naszego partnera biznesowego

 

Black Point – instrukcja zgłoszeń serwisowych dla klientów indywidualnych i klientów partnerów biznesowych.

Black Point – instrukcja korzystania z B2B dla partnerów biznesowych.

  • Help desk

    Aby zapewnić sprawny i skuteczny serwis działamy stacjonarnie oraz mobilnie. Do dyspozycji klientów pozostaje Help Desk telefoniczny oraz internetowy.
    W terenie działają też nasze ekipy serwisowe, które docierają bezpośrednio do klientów w szczególnie pilnych przypadkach.

  • Drukarka zastępcza

    W sytuacji awarii drukarki spowodowanej wadliwą pracą wkładu barwiącego marki Black Point zapewniamy naprawę sprzętu lub wymianę na nowy, a w razie konieczności drukarkę zastępczą (rozwiązanie dla użytkownika instytucjonalnego).

  • Dla partnerów

    Organizujemy szkolenia i warsztaty serwisowe dla sprzedawców i serwisantów. Wyposażamy serwisantów w wiedzę i narzędzia do realizacji podstawowych czynności serwisowych. Każdy dystrybutor ma dostęp do informacji na temat zgłoszonych reklamacji oraz współczynników niezawodności.

Pomoc serwisowa

Zapytaj specjalistę

Doradca ds. druku

Zadaj pytanie

Oddaj toner
do punktu sprzedaży

Jeśli potrzebujesz
wymienić nasz produkt
przyjdź z nim do punktu
sprzedaży.

Szybkie porady

  • Gwarancja
  • Podstawy
  • Tonery
  • Tusze
  • Gwarancja na produkty marki Black Point jest dożywotnia, dlatego też na naszych produktach nie ma daty określającej termin przydatności.

    Zapewniamy niezawodność naszych produktów przez cały okres ich eksploatacji, tj. do momentu wyczerpania ładunku barwiącego (atramentu, toneru itd.).

    Stosowanie produktów Black Point nie wyłącza prawnej odpowiedzialności producenta drukarki za wadliwość urządzenia. Postanowienia umowne, wyłączające odpowiedzialność sprzedawcy, pomimo wadliwości urządzenia wynikającej z winy sprzedawcy, są sprzeczne z przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz Dyrektywy Rady Unii Europejskiej 93/13/EWG z dnia 5 kwietnia 1993 r. Zgodnie z art. 14 ust. 4 ustawy o sprzedaży konsumenckiej: Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.

    Black Point zapewnia naprawę lub wymianę urządzenia na własny koszt, jeżeli jego uszkodzenie zostanie spowodowane bezpośrednio przez użycie produktu Black Point. W przypadku powstania takiego uszkodzenia należy skorzystać z pomocy serwisowej lub niezwłocznie zgłosić je pod numerem infolinii 0 800 166 054.

  • Masz problem z właściwą pracą drukarki? Dowiedz się więcej o naszym pakiecie gwarancyjnym w ramach programu Satysfakcja Gwarantowana.

    Black Point S.A. zapewnia naprawę lub wymianę drukarki na nową, na własny koszt, jeżeli jej uszkodzenie jest spowodowane bezpośrednio przez użycie produktu Black Point. Gwarancja obejmuje prawidłowo użytkowane i serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta urządzenia drukującego.

  • Jak zgłosić uszkodzoną drukarkę i zamówić kuriera po jej odbiór, jak długo potrwa naprawa?

    1.  Zadzwoń do naszego Centrum Serwisowego pod numer: 800 166 054. Pamiętaj, że warunkiem przyjęcia zgłoszenia drukarki do naprawy jest:

    – posiadanie kartridża (wkładu drukującego), który był używany podczas awarii,

    – posiadanie i przekazanie do Centrum Serwisowego dowodu zakupu drukarki (faktura lub paragon), jeśli urządzenie jest na gwarancji.

    2. Ustal ze Specjalistą ds. serwisu z Centrum Serwisowego odpowiadający tobie termin odbioru drukarki za pośrednictwem kuriera DHL. Naprawa drukarek jest realizowana w ciągu:

    – 20 dni roboczych – urządzenia na gwarancji

    – 14 dni roboczych – pozostałe urządzenia.

    – sprawna drukarka wraz z nowym wkładem drukującym  jest wysyłana na wskazany przez ciebie adres przez Specjalistę ds serwisu.

     

    – jeśli nie będziemy mogli naprawić twojej drukarki, kupimy dla ciebie nowe urządzenie, o takich samych parametrach. 

  • Jak przygotować uszkodzoną drukarkę do wysyłki?

    Jak przygotować uszkodzoną drukarkę do wysyłki?

    Pamiętaj, że to Ty jesteś zobowiązany właściwie opakować przesyłkę i oddać ją kurierowi DHL w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz. Pamiętaj, że  Black Point S.A. nie odpowiada za szkody w transporcie spowodowane złym zabezpieczeniem urządzenia.

    Jak odpowiednio zapakować przesyłkę:

    1. Wielkość, wytrzymałość i grubość opakowania przesyłki musi być dostosowana do zawartości i ciężaru wysyłanego towaru. Nie należy stosować opakowań zużytych lub uszkodzonych,
    2. Puste przestrzenie w przesyłce należy wypełnić np. folią bąbelkową lub styropianem,
    3. Jeżeli w jednej przesyłce znajduje się kilka przedmiotów to koniecznie trzeba je umieścić w oryginalnych lub zastępczych pudełkach,
    4. Zawsze należy stosować wypełnienia oraz zabezpieczyć rogi przesyłki,
    5. Dno oraz góra przesyłki powinna być zaklejona taśmami zabezpieczającymi,
    6. Przesyłkę wymagającą zabezpieczenia w trakcie transportu w określonej pozycji należy oznaczyć naklejką ostrzegawczą „GÓRA”.
  • Ważne informacje – procedury dotyczące pakietu Satysfakcja Gwarantowana – drukarki.

    Black Point S.A. pokrywa koszty / dokonuje naprawy urządzeń zgłoszonych do reklamacji zgodnie z wyznaczonymi standardami.  Jeżeli naprawa drukarki została zlecona przez Klienta lub Partnera Handlowego bez konsultacji z Centrum Serwisowym Black Point S.A., bez względu na status wykonującego czynności serwisowe, Black Point S.A. nie zrefunduje kosztów takiej naprawy lub wymiany.

    Warunkiem koniecznym ubiegania się o zwrot kosztów naprawy drukarki przez Klienta jest wcześniejsze udostępnienie urządzenia do analizy serwisantom Black Point S.A. Dlatego tak ważny jest wcześniejszy kontakt z naszym Centrum Serwisowym.

    Jeżeli uszkodzenie drukarki nie będzie spowodowane wkładem drukującym marki Black Point, takim przypadku Black Point S.A. nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzone urządzenie drukujące. Drukarka będzie odesłana do Klienta z „Opinią Serwisową” wraz z merytorycznym  uzasadnieniem nieuznanej reklamacji.

Pokaż wszystkie

Brak porad w tej kategorii

  • Tonera nie można umieścić w drukarce (kształt lub forma produktu nie pozwala na umieszczenie go w drukarce w miejscu do tego przeznaczonym)

    • Nieusunięte zabezpieczenia transportowe

      Każdy toner posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem tonera w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenie i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

    • Toner nie jest kompatybilny z twoją drukarką

      Sprawdź opis na opakowaniu produktu, lub skontaktuj się ze swoim sprzedawcą ustalając kompatybilność instalowanego produktu. Jeśli produkt nie jest kompatybilny z twoim urządzeniem, pod żadnym pozorem nie próbuj go instalować. Wymień produkt na inny kompatybilny z tą drukarką.

    • Uszkodzenie mechaniczne

      Przyjrzyj się produktowi. Jeśli produkt posiada wyraźne ślady uszkodzenia, nie próbuj go instalować. Zainstaluj produkt wolny od uszkodzeń.

    • Awaria produktu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się tusze Black Point objęte są specjalnym programem „Satysfakcja Gwarantowana”. Zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub wypełnij formularz kontaktowy, a my szybko i sprawnie rozpatrzymy reklamację i wyślemy produkt nowy wolny od wad.

  • Po zainstalowaniu tonera drukarka nie drukuje (drukarka nie reaguje na polecenie drukowania, lub pomimo odgłosów drukowania nie realizuje tego polecenia)

    • Drukarka nie została podłączona do zasilania

      Sprawdź podłączenie zasilania drukarki. Podłącz drukarkę do gniazda zasilania zgodnie z instrukcją obsługi dołączoną do drukarki.

    • Błąd połączenia drukarki z komputerem

      Sprawdź kabel łączący komputer z drukarką. W przypadku uszkodzenia kabla wymień na nowy, wolny od uszkodzeń.

    • Błąd oprogramowania

      Sprawdź zainstalowany sterownik drukarki. Zaktualizuj go korzystając z dołączonych materiałów wraz z drukarką lub kontaktując się z serwisem twojej drukarki.

    • Niezamknięta pokrywa urządzenia

      Domknij dokładnie pokrywę urządzenia i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).

    • Brak papieru - lub nie domknięta pokrywa zasobnika

      Sprawdź zasobnik papieru w drukarce. Uzupełnij zasobnik i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).

    • Nieusunięte zabezpieczenia transportowe

      Każdy toner posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem tonera w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

    • Wyczerpany toner do drukarki

      Każdy toner posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem tonera w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

    • Wyczerpany toner do drukarki

      Wyczerpany proszek w kartridżu tonerowym, wymień produkt na nowy i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).

    • Zacięty papier w drukarce

      Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki), i w przypadku zacięcia papieru, usuń go delikatnie zgodnie z opisem w instrukcji obsługi. Przyczyna zacięcia się papieru może być brak konserwacji drukarki oraz wyeksploatowane części urządzenia.

    • Wyeksploatowany bęben drukarki

      Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki), a w przypadku wyczerpania limitu pracy bębna, zespołu bębna lub innego materiału eksploatacyjnego (fuser, fuser kit, transfer kit), wymień na nowy i ponownie uruchom procedurę drukowania.

    • Zanieczyszczone wnętrze urządzenia

      Po dłuższym okresie czasu, (patrz instrukcja obsługi urządzenia – miesięczne obciążenie drukarki) w każdej drukarce zbierają się resztki proszku tonerowego czy opiłki stosowanego papieru. Również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia. W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji może doprowadzić do problemów z wydrukiem a nawet awarii urządzenia. Zgłoś do serwisu potrzebę konserwacji a po jej przeprowadzeniu ponownie uruchom procedurę drukowania. Każde urządzenie drukujące podczas eksploatacji wymaga serwisowania i konserwacji urządzenia

    • Awaria drukarki

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych w serwisie autoryzowanym lub skontaktuj się z Serwisem Black Point. Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy awaria dotyczy twojego urządzenia, jest próba wydruku na innym materiale eksploatacyjnym, jeśli problem się powtórzy, zgłoś się do serwisu producenta kartridż Black Point, a my postaramy się ci pomóc. Odbierzemy uszkodzony sprzęt drukujący, przeprowadzimy ekspertyzę i jeżeli uszkodzenie będzie wynikiem eksploatacji kartridża Black Point usuniemy awarie i dostarczymy sprawne urządzenie drukujące.
      WAŻNE! Pamiętaj, że stosowanie naszych produktów nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub skorzystaj z zakładki formularz kontaktowy, a my postaramy się ci pomóc.

    • Awaria produktu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się tusze Black Point objęte są specjalnym programem „Satysfakcja Gwarantowana”. Zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub wypełnij formularz kontaktowy, a my szybko i sprawnie rozpatrzymy reklamację i wyślemy produkt nowy wolny od wad.

  • Drukarka drukuje nieprawidłowo – wydruki są zanieczyszczone lub blade (kartka po wydrukowania posiada wyraźne zanieczyszczenia takie jak: plamy, rozmazane kolory, nie jednolite przetarcia druku, lub drukuje blado, czy nierównomiernie)

    • Zanieczyszczone wnętrze w drukarkach kolorowych

      Po dłuższym okresie czasu, (patrz instrukcja obsługi urządzenia – miesięczne obciążenie drukarki) w każdej drukarce zbierają się resztki proszku tonerowego czy opiłki stosowanego papieru. Również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia. W wszystkich urządzenia (zwłaszcza drukarkach kolorowych) brak okresowej konserwacji może doprowadzić do problemów z wydrukiem a nawet awarii urządzenia.
      Jasne plamy na wydrukach – w zdecydowanej większości przypadków przyczyną jest kończący się toner w cartridge’u, jeśli wymiana tonera na nowy nie pomaga, wówczas przyczyną może być zabrudzony laserscanner’a. W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji może doprowadzić do problemów z wydrukiem a nawet awarii urządzenia. Zgłoś do serwisu potrzebę konserwacji a po jej przeprowadzeniu ponownie uruchom procedurę drukowania.

    • Zanieczyszczone wnętrze w drukarkach monochromatycznych

      Uszkodzenia podzespołów drukarki Wydruk się rozmazuje – przyczyną może być zbyt niska temperatura utrwalania proszku tonerowego, co wskazuje na uszkodzenie fuzera
      Wraz z kartką z drukarki wydobywają się kawałki folii (teflonowej lub aluminiowej) – uszkodzenie mechaniczne fuzera , konieczna wymiana folii lub całego elementu grzewczego. W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji może doprowadzić do problemów z wydrukiem a nawet awarii urządzenia. Zgłoś do serwisu potrzebę konserwacji a po jej przeprowadzeniu ponownie uruchom procedurę drukowania.

    • Zacięcie się papieru może spowodować zawinięcie się listwy WB, która powoduje wysypywanie się tonera

      Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki), i w przypadku zacięcia papieru, usuń go delikatnie zgodnie z opisem w instrukcji obsługi. Produkt nie nadaje się do ponownego użytku zgłoś wymianę produkty w serwisie BP, a otrzymasz produkt sprawny wolny od wad.

    • Nieprawidłowe przechowywanie produktu

      Na opakowaniu produktu znajdują się ikony informujące o sposobie jego przechowywania. Magazynowanie produktu w nieodpowiednich warunkach (duża wilgotność, wysoka lub niska temperatura), lub w nie odpowiednim ułożeniu (pionowe położenie), może zaszkodzić twoim wydrukom. W takim wypadku odczekaj kilkadziesiąt minut przed ponownym włożeniem produktu do drukarki, następnie mocno wstrząśnij tonerem i ponownie włóż do urządzenia. Pamiętaj, że produkt (zwłaszcza przy zdjętym zabezpieczeniu) może w trakcie wstrząsania uwolnić część proszku zamkniętego wewnątrz obudowy. Najczęstszym objawem powyższego zjawiska, jest nierównomierny wydruk np. druk tylko z lewej strony.

    • Błędne ustawienia urządzenia

      Przy stosowaniu specjalnych nośników (folia, papier o większej gramaturze, etykiety) część drukarek wymaga dodatkowych ustawień, tylko prawidłowa konfiguracja drukarki może zapewnić w takim wypadku odpowiedni wydruk. Brak takich ustawień może spowodować poważne błędu druku takie jak, rozmyte kolory, nie trwały wydruk, przesunięcia barw itp. Sprawdź czy twoje urządzenie obsługuje stosowany nośnik druku (folia papier o wyższej gramaturze, etykiety itp.) i korzystając z aktualnych sterowników drukarki skonfiguruj ją do stosowanego nośnika. Jeśli w instrukcji obsługi lub konfiguracji urządzenia nie przewidziano stosowania wybranego przez ciebie materiału, pod żadnym pozorem nie próbuj drukować na nim, może to spowodować poważna usterkę wymagającą kosztownej interwencji serwisowej. Ważne ! za nim zdecydujesz się na druk na foli czy etykiecie samoprzylepnej sprawdź preferencję tego nośnika. Folia, etykiety i grubszy papier muszą być specjalnie przeznaczone do druku laserowego, inne przeznaczenie tego materiału może go wykluczyć w stosowaniu w twojej drukarce.

    • Nieusunięte zabezpieczenia transportowe

      Każdy toner posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem tonera w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). W wyjątkowych sytuacjach pomimo nie zdjętych zabezpieczeń drukarka wykona kilka zleceń druku, lecz jakość ich nie będzie prawidłowa. Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

    • Awaria drukarki

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych w serwisie autoryzowanym lub skontaktuj się z Serwisem Black Point. Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy awaria dotyczy twojego urządzenia, jest próba wydruku na innym materiale eksploatacyjnym, jeśli problem się powtórzy, zgłoś się do serwisu producenta kartridż Black Point, a my postaramy się ci pomóc. Odbierzemy uszkodzony sprzęt drukujący, przeprowadzimy ekspertyzę i jeżeli uszkodzenie będzie wynikiem eksploatacji kartridża Black Point usuniemy awarie i dostarczymy sprawne urządzenie drukujące.
      WAŻNE! Pamiętaj, że stosowanie naszych produktów nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub skorzystaj z zakładki formularz kontaktowy, a my postaramy się ci pomóc.

    • Awaria produktu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się tusze Black Point objęte są specjalnym programem „Satysfakcja Gwarantowana”. Zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub wypełnij formularz kontaktowy, a my szybko i sprawnie rozpatrzymy reklamację i wyślemy produkt nowy wolny od wad.

  • Komunikaty sygnalizujące błędy drukowania (problemy w komunikacji materiału z drukarką, inne informacje wyświetlane na drukarce)

    • Zanieczyszczone wnętrza urządzenia

      Po dłuższym okresie czasu, (miesięczne obciążenie drukarki – patrz instrukcja obsługi urządzenia) w każdej drukarce zbierają się resztki proszku tonerowego czy opiłki stosowanego papieru, również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia. W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji może doprowadzić do problemów z wydrukiem a nawet awarii urządzenia. Zgłoś do serwisu potrzebę konserwacji a po jej przeprowadzeniu ponownie uruchom procedurę drukowania.

    • Funkcje chipa elektronicznego

      Niektóre modele naszych produktów wyposażone są w inną wersję chipa elektronicznego, który może nie obsługiwać części funkcji drukarki, ale nigdy nie wpływa na jakość czy wydajność naszego produktu. W takich sytuacjach mimo komunikatów typu (inny materiał drukujący) na drukarce, lub wyłączonej funkcji licznika wydrukowanych stron, można swobodnie drukować w oczekiwaniu dobrej jakości druku. Część takich funkcji jest specjalnie zarezerwowana przez producenta urządzenia tylko dla jego produktów i nie możliwa do uzyskania dla innych producentów.

    • Awaria drukarki

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych w serwisie autoryzowanym lub skontaktuj się z Serwisem Black Point. Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy awaria dotyczy twojego urządzenia, jest próba wydruku na innym materiale eksploatacyjnym, jeśli problem się powtórzy, zgłoś się do serwisu producenta kartridż Black Point, a my postaramy się ci pomóc. Odbierzemy uszkodzony sprzęt drukujący, przeprowadzimy ekspertyzę i jeżeli uszkodzenie będzie wynikiem eksploatacji kartridża Black Point usuniemy awarie i dostarczymy sprawne urządzenie drukujące.
      WAŻNE! Pamiętaj, że stosowanie naszych produktów nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub skorzystaj z zakładki formularz kontaktowy, a my postaramy się ci pomóc.

    • Awaria produktu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się tusze Black Point objęte są specjalnym programem „Satysfakcja Gwarantowana”. Zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub wypełnij formularz kontaktowy, a my szybko i sprawnie rozpatrzymy reklamację i wyślemy produkt nowy wolny od wad.

  • Głośna praca urządzenia (inny problem z drukowaniem)

    • Zanieczyszczone wnętrze urządzenia

      Po dłuższym okresie czasu, (miesięczne obciążenie drukarki – patrz instrukcja obsługi urządzenia) w każdej drukarce zbierają się resztki proszku tonerowego czy opiłki stosowanego papieru, również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia. W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji może doprowadzić do problemów z wydrukiem a nawet awarii urządzenia. Częstym objawem takiego przypadku jest głośna praca urządzenia w trakcie wykonywania polecenia druku. Piszczenie, odgłos ocieranych elementów w drukarce, „ciężka praca urządzenia” są ostatnim momentem do podjęcia decyzji o zgłoszeniu „konserwacji urządzenia”. Każda drukarka posiada wiele elementów mechanicznych, które na bieżąco powinny smarowane, konserwowane a nawet wymieniane w przypadku znacznego zużycia. Zbyt długa zwłoka może spowodować poważną awarię wymagającą kosztownej interwencji serwisowej.

    • Wyjątkowe warunki pracy

      Warunki panujące w pomieszczeniu pracującego urządzenia, mogą mieć znaczący wpływ na jego awaryjność. Warunki zwiększonego zanieczyszczenia, (hale produkcyjne, obiekty odkryte, wysokie zapylenie, wysoka temperatura pomieszczenia itp.) lub ekstremalnych temperatur, mogą powodować przejściowe lub trwałe problemy z drukowaniem. Sprawdź w instrukcji obsługi swojego urządzenia, zanim zdecydujesz się na wykorzystywanie go w podobnych warunkach. Jeśli instrukcja zezwala na pracę w takim środowisku, pamiętaj by częściej korzystać, z usługi konserwacji i dbać o czystość i odpowiednie warunki pomieszczenia.

    • Awaria drukarki

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu. Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych w serwisie autoryzowanym lub skontaktuj się z Serwisem Black Point. Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy awaria dotyczy twojego urządzenia, jest próba wydruku na innym materiale eksploatacyjnym, jeśli problem się powtórzy, zgłoś się do serwisu producenta kartridż Black Point, a my postaramy się ci pomóc. Odbierzemy uszkodzony sprzęt drukujący, przeprowadzimy ekspertyzę i jeżeli uszkodzenie będzie wynikiem eksploatacji kartridża Black Point usuniemy awarie i dostarczymy sprawne urządzenie drukujące.
      WAŻNE! Pamiętaj, że stosowanie naszych produktów nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub skorzystaj z zakładki formularz kontaktowy, a my postaramy się ci pomóc.

    • Awaria produktu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się tusze Black Point objęte są specjalnym programem „Satysfakcja Gwarantowana”. Zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub wypełnij formularz kontaktowy, a my szybko i sprawnie rozpatrzymy reklamację i wyślemy produkt nowy wolny od wad.

  • Wysypany proszek wewnątrz urządzenia (inny problem z drukowaniem)

    • Konstrukcja urządzenia

      Część stosowanych na rynku urządzeń, jest tak skonstruowana by resztki opadającego proszku tonerowego, zbierały się w specjalnie do tego celu przeznaczonym miejscu (korytko, zbiornik resztkowy itp.). Po usunięciu materiałów eksploatacyjnych z urządzenia, często przedstawia nam się widok (zwłaszcza w kolorowych drukarkach) rozsypanego proszku na dnie drukarki. Takie zjawisko jest przewidziane przez producenta urządzenia i nie świadczy o jego awarii. Jednak w tych modelach drukarek, należy częściej przeprowadzać konserwację i jej czyszczenie.

    • Nieprawidłowa instalacja produktu

      Przed zainstalowaniem kartridża tonerowego w urządzeniu, wymagane jest zdjęcie zabezpieczeń transportowych. Nieprawidłowe usunięcie zabezpieczeń (zbyt gwałtowne szarpnięcie, uszkodzenie tej części kartridża, pozostawienie resztek zabezpieczenia w kartridżu) może jednak doprowadzić do nieprawidłowej pracy urządzenia. Jednym z objawów to wysypywanie części proszku w toku pracy w wyniku nieszczelności na styku urządzenia z kartridżem.
      WAŻNE! nigdy nie poddawaj swojego kartridża żadnym modyfikacjom i czy przeróbkom, ingerencja w nasz oryginalny kartridż przerywa gwarancję i często doprowadza do podobnych objawów.

    • Niesprawny kartridż tonerowy

      Nieprawidłowy transport, złe przechowywanie produktu, jest częstą przyczyną jego rozszczelnienia a w rezultacie wysypania proszku w trakcie pracy w urządzeniu. Pamiętaj o prawidłowych warunkach przechowywania i transportu najlepiej w naszych oryginalnych opakowaniach. Jeśli jednak wykluczysz wystąpienie uszkodzenia z takich przyczyn, nasz serwis podejmuje się wymiany produktu na nowy.

    • Awaria produktu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się tusze Black Point objęte są specjalnym programem „Satysfakcja Gwarantowana”. Zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub wypełnij formularz kontaktowy, a my szybko i sprawnie rozpatrzymy reklamację i wyślemy produkt nowy wolny od wad.

  • Zmniejszona wydajność produktu (inny problem z drukowaniem)

    • Ustawienia drukowania

      Część drukarek laserowych, jest wyposażona w funkcję drukowania ekonomicznego. Taka funkcja w większości wypadków ma ograniczony wpływ na parametry drukowania i nie jest domyślnym parametrem ustawień drukarki. Jeśli zależy ci na wysokiej wydajności, włącz funkcję ekonomicznego druku w ustawieniach drukarki, i ciesz się zwiększoną wydajnością naszegokartridża.
      UWAGA! Ilość stron możliwa do wydrukowania dla naszych tonerów laserowych, podawana jest zgodnie parametrami norm dla Monochromatycznych – ISO/IEC 19752, dla Kolorów ISO/IEC 19798 . Testowy wydruk zgodny z tymi normami jest odzwierciedleniem około 5% zadrukowania kartki A4. Norma ma tylko formę porównawczą dla różnych marek tego samego produktu, a drukowanie z innym procentem zadrukowania, może wykazać znaczące różnice w wydajności.

    • Różnorodny cykl pracy

      Bardzo duży wpływ na ilość wydrukowanych kartek, może mieć różnorodny cykl pracy danego urządzenia. Jeśli dla danego urządzenia wyślemy polecenie drukuj z jednorazowym zleceniem 2 000 kartek tego samego wydruku, możemy osiągnąć dużo lepsze rezultaty w ilości wydrukowanych stron, niż np. przy kilkuset zleceniach różnorodnych wydruków. Dzieje się tak ze względu na zastosowaną mechanikę powielanego obrazu tej technologii, oraz różnorodne pokrycie procentowe pojedynczej strony. Również zastosowanie innych nośników niż papier (folia, etykiety, papier o zwiększonej gramaturze) może zwiększyć zużycie twojego kartridża. Jeśli chcesz zachować parametry wydajności twojego kartridża, staraj się drukować z zastosowaniem licznika kopii do wydrukowania, unikając wielu pojedynczych zleceń dla tego samego wydruku.

    • Wysokie pokrycie strony

      Stosując wysokie zaczernienie pojedynczej kartki, nie można liczyć na zachowanie parametrów wydajności kartridża tonerowego. Testy na podstawie, których określono taki parametr (ISO) zostały wykonane z użyciem wydruku z ok. 5% pokryciem obrazu. Również sposób rozmieszczenia zaczernienia kartki oraz różnorodność graficzna może zakłócić ostateczny wynik ilości wydrukowanych stron. Pamiętaj, więc, że każdy wydruk o zwiększonym polu zadruku może mieć znaczący wpływ na ostateczny wynik wydajności zakupionego kartridża.

    • Awaria drukarki

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia. Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy awaria dotyczy twojego urządzenia, jest próba wydruku na innym materiale eksploatacyjnym, jeśli problem się powtórzy, zgłoś się do serwisu producenta kartridż Black Point, a my postaramy się ci pomóc. Odbierzemy uszkodzony sprzęt drukujący, przeprowadzimy ekspertyzę i jeżeli uszkodzenie będzie wynikiem eksploatacji kartridża Black Point usuniemy awarie i dostarczymy sprawne urządzenie drukujące.
      WAŻNE! Pamiętaj, że stosowanie naszych produktów nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub skorzystaj z zakładki formularz kontaktowy, a my postaramy się ci pomóc.

    • Awaria produktu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się tusze Black Point objęte są specjalnym programem „Satysfakcja Gwarantowana”. Zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub wypełnij formularz kontaktowy, a my szybko i sprawnie rozpatrzymy reklamację i wyślemy produkt nowy wolny od wad.

    • Samsung - aktualizacja (inny problem z drukowaniem)

      Konstrukcja urządzenia
      Jeżeli zakupiony produkt nie uruchamia się w drukarce, lub urządzenie wyświetla komunikaty o konieczności wymiany kartridża mogło dojść do aktualizacji. W tym wypadku sugerujemy wymianę produktu poprzez serwis BP, który zadba, by nowo dostarczony kartridż wyposażony został w chip (układ aktywnej elektroniki), który zdolny będzie współpracować z nowo zainstalowanym oprogramowaniem drukarki. W ciągu ostatnich miesięcy Samsung wprowadził nowe zabezpieczenie do swoich drukarek i urządzeń drukujących. Dotyczy ono modeli stosunkowo nowych, które są zabezpieczone elektronicznie (na tą chwilę Samsung innych nie produkuje) m.in. Samsung ML1640, Samsung ML 1910, Samsung ML2240, Samsung SCX 3200, Samsung CLP310, Samsung CLX3175, Samsung SCX4300, Samsung SCX4600 itp. Możliwa jest również aktualizacja urządzenia bez wiedzy użytkownika, w przypadku kiedy np. podczas instalacji urządzenia zgodził się na takie działania. Gdy tylko użytkownik ma zainstalowaną tego typu drukarkę/urządzenie na komputerze, który ma dostęp do Internetu, po załadowaniu systemu operacyjnego pojawia się pop-up (okienko) z informacją o aktualizacji firmwar’u do drukarek Samsung.

      W momencie gdy tylko użytkownik zdecyduje się na taką aktualizację oprogramowanie drukarki zostaje przeinstalowane, a tym samym użytkownik traci dotychczasową możliwość korzystania z zamienników, resetu urządzenia, czy działania tzw. chipa wiecznego, czego następstwem jest konieczność zakupu oryginału.

  • Samsung – aktualizacja (inny problem z drukowaniem)

    Konstrukcja urządzenia
    Jeżeli zakupiony produkt nie uruchamia się w drukarce, lub urządzenie wyświetla komunikaty o konieczności wymiany kartridża mogło dojść do aktualizacji. W tym wypadku sugerujemy wymianę produktu poprzez serwis BP, który zadba, by nowo dostarczony kartridż wyposażony został w chip (układ aktywnej elektroniki), który zdolny będzie współpracować z nowo zainstalowanym oprogramowaniem drukarki. W ciągu ostatnich miesięcy Samsung wprowadził nowe zabezpieczenie do swoich drukarek i urządzeń drukujących. Dotyczy ono modeli stosunkowo nowych, które są zabezpieczone elektronicznie (na tą chwilę Samsung innych nie produkuje) m.in. Samsung ML1640, Samsung ML 1910, Samsung ML2240, Samsung SCX 3200, Samsung CLP310, Samsung CLX3175, Samsung SCX4300, Samsung SCX4600 itp. Możliwa jest również aktualizacja urządzenia bez wiedzy użytkownika, w przypadku kiedy np. podczas instalacji urządzenia zgodził się na takie działania. Gdy tylko użytkownik ma zainstalowaną tego typu drukarkę/urządzenie na komputerze, który ma dostęp do Internetu, po załadowaniu systemu operacyjnego pojawia się pop-up (okienko) z informacją o aktualizacji firmwar’u do drukarek Samsung.
    W momencie gdy tylko użytkownik zdecyduje się na taką aktualizację oprogramowanie drukarki zostaje przeinstalowane, a tym samym użytkownik traci dotychczasową możliwość korzystania z zamienników, resetu urządzenia, czy działania tzw. chipa wiecznego, czego następstwem jest konieczność zakupu oryginału.

  • Kartridża nie można umieścić w drukarce (kształt lub forma produktu nie pozwala na umieszczenie go w drukarce w miejscu do tego przeznaczonym)

    • Nieusunięte zabezpieczenie transportowe

      Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, niebieski lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

      UWAGA! Niektóre wkłady atramentowe, posiadają dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usuniecie obu zabezpieczeń.

    • Kartridż nie jest kompatybilny z twoją drukarką

      Sprawdź opis na opakowaniu produktu (lista drukarek), lub skontaktuj się ze swoim sprzedawcą ustalając kompatybilność instalowanego produktu. Jeśli produkt nie jest kompatybilny z twoim urządzeniem, pod żadnym pozorem nie próbuj go instalować. Wymień produkt na inny kompatybilny z tą drukarką.

    • Uszkodzenie mechaniczne produktu

      Przyjrzyj się produktowi, jeśli produkt posiada wyraźne ślady uszkodzenia, nie próbuj go instalować, zainstaluj produkt wolny od uszkodzeń. zabezpieczeń.

  • Po zainstalowaniu kartridża drukarka nie drukuje (drukarka nie reaguje na polecenie drukowania, lub pomimo odgłosów drukowania nie realizuje tego polecenia)

    • Drukarka nie została podłączona do zasilania

      Sprawdź podłączenie zasilania drukarki. Podłącz drukarkę do gniazda zasilania zgodnie z instrukcją obsługi dołączoną do drukarki

    • Błąd połączenia drukarki z komputerem

      Sprawdź kabel łączący komputer z drukarką, w przypadku uszkodzenia kabla wymień na nowy wolny od uszkodzeń.

    • Błąd oprogramowania

      Sprawdź zainstalowany sterownik drukarki, zaktualizuj go korzystając z dołączonych materiałów wraz z drukarką, lub kontaktując się z serwisem twojej drukarki.

    • Brak papieru

      Sprawdź zasobnik papieru w drukarce, uzupełnij zasobnik i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).

    • Nieusunięte zabezpieczenie transportowe

      Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.
      UWAGA ! Niektóre wkłady atramentowe, posiadaja dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usuniecie ubu zabezpieczeń.

    • Wyczerpany tusz w kartridżu do drukarek

      Wymień produkt na nowy i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).
      Podstawowym objawem wyczerpanego medium drukującego jest niewyraźny druk, lub przy całkowitym wyczerpaniu brak drukowanego obrazu.

    • Zacięty papier w drukarce

      Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki), i w przypadku zacięcia papieru, usuń go delikatnie zgodnie z opisem w instrukcji obsługi urządzenia.

    • Wyeksploatowane elementy drukarki

      Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki). W przypadku wyczerpania limitu pracy innych elementów eksploatacyjnych (głowica, rolki itp.) wymień je na nowe i ponownie uruchom procedurę drukowania.

    • Zaschnięty tusz w drukarce

      Jedną z podstawowych zasad obsługi a przy tym gwarancji prawidłowej pracy drukarki atramentowej, jest unikanie częstych zmian kartridży w drukarce. Każdy tusz przed zainstalowaniem w urządzeniu, jest wyposażony w zabezpieczenie transportowe (taśma zabezpieczająca, klip transportowy, zatyczka plastikowa), które trzeba usunąć przed jego instalacją. Kartridż, który raz został usunięty z drukarki przed wyczerpaniem tuszu, jest poważnie narażony na wyschnięcie i nie powinien być instalowany ponownie. Często instalowanie takiego produktu w drukarce doprowadza do braku drukowanego obrazu oraz do konieczności wymiany kartridża na nowy. Kolejnym elementem sprzyjającym zasychaniu tuszu w drukarce, jest bardzo rzadkie jej używanie. Każda drukarka jest wyposażona w specjalne miejsce, w którym zabezpieczony tusz przed wyschnięciem oczekuje na kolejne polecenie drukowania. Takie miejsce „parkowania” zabezpiecza kartridż przed wyschnięciem tylko na określony i nie jest w stanie zastąpić zabezpieczenia transportowego. Dłuższe przestoje w druku mogą więc, doprowadzić do zaschnięcia nawet mało używanego kartridża. Część producentów drukarek przewidziało taką sytuację, wprowadzając funkcję w sterownikach drukarki pod nazwą np. „czyszczenie dysz”, „kalibracja wydruku”, „test” itp. Zaleca się więc po dłuższym nie używaniu drukarki, zastosowanie takiej funkcji, która może pomóc w rozwiązaniu podobnego problemu. W skrajnych przypadkach (całkowicie zaschnięty tusz) może być wymagana, wymiana kartridża na nowy, a nawet konserwacja drukarki.
      UWAGA ! Niektóre wkłady atramentowe, posiadają dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usuniecie obu zabezpieczeń. Częstą przyczyną zaschnięcia tuszu w drukarce jest nieusunięte drugie zabezpieczenie transportowe, które w rezultacie może doprowadzić do zapowietrzenia głowicy drukującej urządzenia.

    • Drukarka pokazuje błąd kartridża

      Powodem powstania błędu, może być zabrudzenie styków w samej drukarce. Należy wówczas wziąć nasączoną alkoholem chusteczkę i przetrzeć styki w drukarce i na kartridżu

    • Awaria drukarki

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych w serwisie autoryzowanym lub skontaktuj się z Serwisem Black Point. Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy awaria dotyczy twojego urządzenia, jest próba wydruku na innym materiale eksploatacyjnym, jeśli problem się powtórzy, zgłoś się do serwisu producenta kartridż Black Point, a my postaramy się ci pomóc. Odbierzemy uszkodzony sprzęt drukujący, przeprowadzimy ekspertyzę i jeżeli uszkodzenie będzie wynikiem eksploatacji kartridża Black Point usuniemy awarie i dostarczymy sprawne urządzenie drukujące.
      WAŻNE! Pamiętaj, że stosowanie naszych produktów nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub skorzystaj z zakładki formularz kontaktowy, a my postaramy się ci pomóc.

    • Awaria produktu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się tusze Black Point objęte są specjalnym programem „Satysfakcja Gwarantowana”. Zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub wypełnij formularz kontaktowy, a my szybko i sprawnie rozpatrzymy reklamację i wyślemy produkt nowy wolny od wad.

  • Drukarka drukuje nieprawidłowo (inne problemy z drukowaniem)

    • Zanieczyszczone wnętrze urządzenia

      Każda drukarka atramentowa, przed kolejnym zleceniem druku wykonuje rutynową czynność prowizorycznego czyszczenia głowicy drukującej („parkuje”). W tym czasie w miejscu „parkowania” głowicy, zbierają się resztki zaschniętego tuszu, które przy braku przewidzianej w instrukcji urządzenia drukarki, konserwacji i czyszczenia urządzenia, mogą powodować poważne zanieczyszczenia w druku.
      Unikaj częstych zleceń tego samego druku, nie przekładaj zbyt często kartridży w drukarce (tylko po ich całkowitym wyczerpaniu), a w ten sposób unikniesz niepotrzebnego zużycia tuszu i dodatkowych zanieczyszczeń drukarki. Jeśli zauważyłeś zanieczyszczenia na swojej wydrukowanej kartce, zacznij od polecenia „czyszczenie dysz” w oprogramowaniu zainstalowanym dla tej drukarki, lub skorzystaj kilkakrotnie z opcji drukowania testu. W ten sposób możesz udrożnić dysze kartridża i ponownie przygotować kartridż do druk

    • Nieprawidłowe przechowywanie produktu

      Produkt powinien być w odpowiedni sposób przechowywany i ułożony. Magazynowanie produktu w nieodpowiednich warunkach (duża wilgotność, wysoka lub niska temperatura), lub w nieodpowiednim ułożeniu, może zaszkodzić twoim wydrukom. A nawet spowodować trwałe uszkodzenie kartridża. W takim wypadku odczekaj kilkadziesiąt minut przed ponownym włożeniem produktu do drukarki, i spróbuj wydrukować ponownie. Jeśli kilkukrotne powtórzenie tej procedury nie przynosi odpowiednich rezultatów, skorzystaj z innych porad dotyczących podobnych objawów i w ostateczności wymień produkt na nowy.

    • Źle przeprowadzona kalibracja urządzenia

      Zazwyczaj instalacja nowego kartridża w drukarce, automatycznie uruchamia procedurę kalibracji. Brak lub błędne jej przeprowadzenie, może skutkować niewyraźnym drukiem, czy przesunięciem barw składowych na wydruku. W takim wypadku skorzystaj ponownie z polecenia kalibracji, i postępuj zgodnie z jej instrukcjami. W ten sposób problem powinien zostać rozwiązany.

    • Błędne ustawienia urządzenia

      Przy stosowaniu specjalnych nośników (folia, papier o większej gramaturze, etykiety) część drukarek wymaga dodatkowych ustawień. Tylko prawidłowa konfiguracja drukarki może zapewnić w takim wypadku odpowiedni wydruk. Brak takich ustawień może spowodować poważne błędy druku takie jak: rozmyte kolory, nietrwały wydruk, przesunięcia barw itp. Sprawdź czy twoje urządzenie obsługuje stosowany nośnik druku (folia, papier o wyższej gramaturze, etykiety itp.) i korzystając z aktualnych sterowników drukarki skonfiguruj ją do stosowanego nośnika. Jeśli w instrukcji obsługi lub konfiguracji urządzenia nie przewidziano stosowania wybranego przez Ciebie materiału, pod żadnym pozorem nie próbuj drukować na nim, ponieważ może to spowodować poważną usterkę wymagającą kosztownej interwencji serwisowej.
      Ważne ! Zanim zdecydujesz się na druk na folii czy etykiecie samoprzylepnej sprawdź preferencję tego nośnika. Folia, etykiety i grubszy papier muszą być specjalnie przeznaczone do druku atramentowego. Inne przeznaczenie tego materiału (np. do drukarki laserowej, kserokopiarki) zazwyczaj wyklucza zastosowanie go w twojej drukarce i może w rezultacie doprowadzić nawet do zalania wnętrza drukarki tuszem z kartridża.

    • Nie usunięte zabezpieczenia transportowe

      Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Takie zabezpieczenie (taśma zabezpieczająca, klip, zatyczka plastikowa) jest jednorazowe i może nie spełniać swojego zadania przy ponownym użyciu. Zazwyczaj próba instalacji kartridża z zabezpieczeniem kończy się niepowodzeniem (klip, lub zatyczka uniemożliwia włożenie kartridża do drukarki), jednak w wielu wypadkach (taśma zabezpieczająca) udana próba instalacji kartridża, kończy się brakiem wydruku, lub wręcz brakiem jakiejkolwiek reakcji kartridża na polecenie druku.

    • Awaria drukarki

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych w serwisie autoryzowanym lub skontaktuj się z Serwisem Black Point. Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy awaria dotyczy twojego urządzenia, jest próba wydruku na innym materiale eksploatacyjnym, jeśli problem się powtórzy, zgłoś się do serwisu producenta kartridż Black Point, a my postaramy się ci pomóc. Odbierzemy uszkodzony sprzęt drukujący, przeprowadzimy ekspertyzę i jeżeli uszkodzenie będzie wynikiem eksploatacji kartridża Black Point usuniemy awarie i dostarczymy sprawne urządzenie drukujące.
      WAŻNE! Pamiętaj, że stosowanie naszych produktów nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub skorzystaj z zakładki formularz kontaktowy, a my postaramy się ci pomóc.

    • Awaria produktu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się tusze Black Point objęte są specjalnym programem „Satysfakcja Gwarantowana”. Zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub wypełnij formularz kontaktowy, a my szybko i sprawnie rozpatrzymy reklamację i wyślemy produkt nowy wolny od wad.

  • Głośna praca urządzenia (inne problemy z drukowaniem)

    • Zanieczyszczone wnętrza urządzenia

      Po dłuższym okresie czasu, (miesięczne obciążenie drukarki – patrz instrukcja obsługi urządzenia) w każdej drukarce zbierają się resztki tuszu czy opiłki stosowanego papieru. Również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia. W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji zwłaszcza elementów mechanicznych (rolki, prowadnice) może doprowadzić do problemów z wydrukiem a nawet awarii urządzenia. Częstym objawem takiego przypadku jest głośna praca urządzenia w trakcie wykonywania polecenia druku. Piszczenie, odgłos ocieranych elementów w drukarce, „ciężka praca urządzenia” są ostatnim momentem do podjęcia decyzji o zgłoszeniu „konserwacji urządzenia”. Każda drukarka posiada wiele elementów mechanicznych, które na bieżąco powinny być smarowane, konserwowane a nawet wymieniane w przypadku znacznego zużycia. Zbyt długa zwłoka, może spowodować poważną awarię wymagającą kosztownej interwencji serwisowej.

    • Wyjątkowe warunki pracy

      Warunki panujące w pomieszczeniu pracy urządzenia, mogą mieć znaczący wpływ na jego awaryjność. Warunki zwiększonego zanieczyszczenia, (hale produkcyjne, obiekty odkryte, wysokie zapylenie, wysoka temperatura pomieszczenia itp.) lub ekstremalnych temperatur, mogą powodować przejściowe lub trwałe problemy z drukowaniem. Technologia druku atramentowego jest wyjątkowo czuła na takie warunki zewnętrzne. Sprawdź instrukcję obsługi swojego urządzenia, zanim zdecydujesz się na wykorzystywanie go w podobnych warunkach. Jeśli instrukcja zezwala na pracę w takim środowisku, pamiętaj by częściej korzystać z usługi konserwacji, dbać o czystość i odpowiednie warunki w pomieszczeniu.

    • Awaria drukarki

      Czasami uszkodzenia mechaniczne powstałe wewnątrz urządzenia, mogą doprowadzić do głośnej pracy a w konsekwencji do poważnej awarii. Brak bieżącej konserwacji, dostające się z zewnątrz obce przedmioty, (spinacze, zszywki, pozostałości papieru), trudne warunki pracy, sprzyjają podobnym awariom. W takim przypadku możesz oddać urządzenie do serwisu, który oceni skalę awarii i w zależności od potrzeby wykona konserwację lub naprawi urządzenie.

    • Awaria produktu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się tusze Black Point objęte są specjalnym programem „Satysfakcja Gwarantowana”. Zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub wypełnij formularz kontaktowy, a my szybko i sprawnie rozpatrzymy reklamację i wyślemy produkt nowy wolny od wad.

  • Wylany tusz wewnątrz urządzenia (inne problemy z drukowaniem)

    • Stosowanie niedozwolonych nośników druku

      Zastosowanie nie przeznaczonych do druku atramentowego nośników druku takich jak folia, etykieta, lub papier, mogą doprowadzić do wielu różnorodnych komplikacji. Częstym przyczyną awarii jest zastosowanie folii, która nie jest przystosowana do techniki druku atramentowego. W takim przypadku przy przechodzeniu folii, przez prowadnice drukarki, tusz nie zasycha i rozlewa się we wnętrzu drukarki. W efekcie mamy do czynienia z poważnie zanieczyszczonym wnętrzem urządzenia, sprawiającym wrażenie „wylanego tuszu”. Takie objawy wymagają konserwacji serwisowej, która usunie resztki tuszu i uzdatni drukarkę do użytku. Pamiętaj by zawsze czytać preferencje stosowanego nośnika druku i stosować tylko takie, które są specjalnie przeznaczone do druku atramentowego.

    • Nieprawidłowy transport urządzenia

      Przy przenoszeniu urządzenia z miejsca na miejsce, może dojść do wylania tuszu do wnętrza drukarki. Pamiętaj by zawsze transportować urządzenie w położeniu poziomym (w położeniu pracy drukarki) i nie odłączać urządzenia przed zakończeniem jego pracy. W ten sposób unikniesz nie potrzebnych zanieczyszczeń i awarii swojej drukarki. Jeśli dojdzie do wylania tuszu, skorzystaj z pomocy naszego serwisu poprzez formularz kontaktowy w celu konserwacji i czyszczenia drukarki.

    • Nieprawidłowa instalacja produktu

      Przed zainstalowaniem kartridża w urządzeniu, wymagane jest zdjęcie zabezpieczeń transportowych. Nieprawidłowe usunięcie zabezpieczeń (zbyt gwałtowne szarpnięcie, uszkodzenie tej części kartridża, pozostawienie resztek zabezpieczenia na kartridżu) może doprowadzić do nieprawidłowej pracy urządzenia. Taki kartridż zainstalowany w urządzeniu, może „wylać” lub uszkodzić drukarkę.
      WAŻNE ! Nigdy nie poddawaj swojego kartridża żadnym modyfikacjom czy przeróbkom. Ingerencja w nasz oryginalny kartridż przerywa gwarancję i często doprowadza do podobnych objawów.

    • Niesprawny kartridż atramentowy – wylany tusz

      Nieprawidłowy transport, złe przechowywanie produktu, jest częstą przyczyną jego „wylania”. Pamiętaj o prawidłowych warunkach przechowywania i transportu najlepiej w naszych oryginalnych opakowaniach. Jeśli jednak wykluczysz wystąpienie uszkodzenia z takich przyczyn, nasz serwis po sprawdzeniu i wykluczeniu ingerencji użytkownika podejmuje się wymiany produktu na nowy.

    • Zły wydruk - pomieszane kolory

      Nieprawidłowy transport, złe przechowywanie produktu, jest częstą przyczyną jego „pomieszania się kolorów”. Pamiętaj o prawidłowych warunkach przechowywania i transportowenia najlepiej w naszych oryginalnych opakowaniach. Jeśli jednak wykluczysz wystąpienie uszkodzenia z takich przyczyn, nasz serwis po sprawdzeniu i wykluczeniu ingerencji użytkownika podejmuje się wymiany produktu na nowy.

    • Zły wydruk - niedrożne dysze

      Nieprawidłowy przechowywanie produktu, jest częstą przyczyną „zaschnięcia tuszu w dyszach kartridża”. Pamiętaj o prawidłowych warunkach przechowywania. Jeśli jednak wykluczysz wystąpienie uszkodzenia z takich przyczyn, nasz serwis po sprawdzeniu i wykluczeniu ingerencji użytkownika podejmuje się wymiany produktu na nowy.
      Nie martw się tusze Black Point objęte są specjalnym programem „Satysfakcja Gwarantowana”. Zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub wypełnij formularz kontaktowy, a my szybko i sprawnie rozpatrzymy reklamację i wyślemy produkt nowy wolny od wad.

  • Zmniejszona wydajność produktu (inne problemy z drukowaniem)

    • Ustawienia drukowania

      Część drukarek atramentowych jest wyposażona w funkcję drukowania ekonomicznego. Taka funkcja w większości wypadków ma ograniczony wpływ na jakość drukowania i nie jest domyślnym parametrem ustawień drukarki. Jeśli zależy ci na wysokiej wydajności, włącz funkcję ekonomicznego druku w ustawieniach drukarki i ciesz się zwiększoną wydajnością naszego kartridża.
      UWAGA ! Ilość stron możliwa do wydrukowania dla naszych głowic atramentowych, podawana jest zgodnie parametrami norm ISO. Testowy wydruk zgodny z tymi normami jest odzwierciedleniem około 5% pokjrycia kartki A4. Norma ma tylko formę porównawczą dla różnych marek tego samego produktu, w związku z tym drukowanie z innym procentem zadrukowania, może wykazać znaczące różnice w wydajności.

    • Różnorodny cykl pracy

      Bardzo duży wpływ na ilość wydrukowanych kartek może mieć różnorodny cykl pracy danego urządzenia. Jeśli dla danego urządzenia wyślemy polecenie drukuj z jednorazowym zleceniem 200 kartek tego samego wydruku, możemy osiągnąć dużo lepsze rezultaty w ilości wydrukowanych stron, niż np. przy kilkudziesięciu zleceniach różnorodnych wydruków. Dzieje się tak, ze względu na zastosowaną technologię powielania obrazu oraz różnorodne pokrycie procentowe pojedynczej strony. Każda drukarka atramentowa, przed kolejnym zleceniem druku wykonuje rutynową czynność prowizorycznego czyszczenia głowicy drukującej („parkuje”), zużywając na tą czynność drobną porcję tuszu. Kilkukrotne powtórzenie tego samego zlecenia druku w porównaniu z jednym zleceniem na kilka kartek tego samego druku, zużyje znacznie więcej tuszu. Również zastosowanie innych nośników niż papier (folia, etykiety, papier o zwiększonej gramaturze) może zwiększyć zużycie twojego kartridża. Jeśli chcesz zachować parametry wydajności kartridża, staraj się drukować z zastosowaniem licznika kopii do wydrukowania, unikając wielu pojedynczych zleceń dla tego samego wydruku.

    • Wysokie pokrycie strony

      Przed zainstalowaniem kartridża w urządzeniu, wymagane jest zdjęcie zabezpieczeń transportowych. Nieprawidłowe usunięcie zabezpieczeń (zbyt gwałtowne szarpnięcie, uszkodzenie tej części kartridża, pozostawienie resztek zabezpieczenia na kartridżu) może doprowadzić do nieprawidłowej pracy urządzenia. Taki kartridż zainstalowany w urządzeniu, może „wylać” lub uszkodzić drukarkę.
      WAŻNE ! Nigdy nie poddawaj swojego kartridża żadnym modyfikacjom czy przeróbkom. Ingerencja w nasz oryginalny kartridż przerywa gwarancję i często doprowadza do podobnych objawów.

  • Kartridż bezgłowicowy (patronka) nie można umieścić w drukarce (kształt lub forma produktu nie pozwala na umieszczenie go w drukarce w miejscu do tego przeznaczonym)

    • Nieusunięte zabezpieczenia transportowe

      Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które należy niezwłocznie usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, niebieski lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.
      UWAGA ! Niektóre wkłady atramentowe, posiadają dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usuniecie obu zabezpieczeń.

    • Niewłaściwa instalacja produktu

      (Najczęściej występuje to w drukarkach Brother)
      Możliwe rozwiązanie problemu
      Sprawdź czy na produkcie znajduje się strzałka wskazujące kierunek instalacji. Następnie zainstaluj w drukarce

    • Uszkodzenie mechaniczne

      Przyjrzyj się produktowi. Jeśli produkt posiada wyraźne ślady uszkodzenia, lub jest zabrudzony nie próbuj go instalować. Zainstaluj produkt wolny od uszkodzeń.

    • Kartridż nie jest kompatybilny z twoją drukarką

      Sprawdź opis na opakowaniu produktu, lub skontaktuj się ze swoim sprzedawcą ustalając kompatybilność instalowanego produktu. Jeśli produkt nie jest kompatybilny z twoim urządzeniem, pod żadnym pozorem nie próbuj go instalować. Wymień produkt na inny kompatybilny z tą drukarką.

  • Po zainstalowaniu kartridża drukarka źle drukuje (Wydruki są jaśniejsze, niż oczekiwano, na wydrukach pojawiają się białe obszary lub poziome linie.)

    • Nieusunięte zabezpieczenia transportowe (uszczelnienie)

      Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które należy niezwłocznie usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, niebieski lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.
      UWAGA ! Niektóre wkłady atramentowe, posiadają dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usuniecie obu zabezpieczeń.

    • Niedrożne dysze w głowicy drukującej

      Są to typowe oznaki niedrożnej głowicy drukującej, które występują zwykle, gdy drukarka była nieużywana przez dłuższy okres czas lub po wyminie krtridży. W takiej sytuacji należy wyczyścić głowicę drukującą za pomocą programu narzędziowego drukarki. (menu drukarki)

      Aby uzyskać najlepsze wyniki, należy wykonać wielokrotne czyszczenie głowicy. Między kolejnymi powtórzeniami tego procesu można wydrukować stronę testową, aby sprawdzić drożność dysz. Jeżeli procedura czyszczenia nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, można pozostawić wyłączoną drukarkę na kilka godzin, a następnie należy powtórzyć czyszczenie. Zaschnięty tusz zmięknie, dzięki czemu jego usunięcie będzie łatwiejsze.

  • Po zainstalowaniu kartridża drukarka go nie widzi (drukarka nie reaguje na polecenie drukowania, na monitorze pojawia się komunikat o braku kartridża lub jego uszkodzeniu)

    • Zła instalacja kartridża

      Możliwe rozwiązanie problemu
      wyciągnij kartridż z drukarki i ponownie powoli go zainstaluj zgodnie z instrukcją dołączoną do produktu.

    • Awaria produktu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się tusze Black Point objęte są specjalnym programem „Satysfakcja Gwarantowana”. Zadzwoń na numer 0 800 166 054 lub wypełnij formularz kontaktowy, a my szybko i sprawnie rozpatrzymy reklamację i wyślemy produkt nowy wolny od wad

  • Po instalacji w urządzeniu kartridż (na wyświetlaczu/wskaźniku diodowym urządzenia, w oprogramowaniu drukarki) wskazuje całkowite lub częściowe zużycie, nie wskazuje poziomu atramentu.

    – Wyjaśnienie

    Kartridże atramentowe poddane procesowi reprodukcji bardzo często niepoprawnie wskazują poziomy atramentu, lub generują komunikaty, które mogą wprowadzać użytkownika w błąd, sugerując pełne, lub częściowe zużycie, zainstalowanego właśnie kartridża. Producenci urządzeń drukujących mając kompletny dostęp do oprogramowania urządzenia oraz elektroniki kartridża (bardzo często integralny, niewymienialny element składowy kartridża np. HP® 300,HP® 703, Canon® PG510/CL511) zabezpieczają produkty tak, by po zużyciu produktu OEM, pusty kartridż nie nadawał się do ponownego wykorzystania- jego funkcjonalność była w znacznym stopniu ograniczona, lub powodował niedogodności i wprowadzał użytkownika w błąd. Producenci OEM(Original Equipment Manufacturer) uciekają się do generowania różnych komunikatów, lub wskazań oprogramowania zainstalowanego na komputerze jak i wyświetlaczu, lub wskaźniku diodowym na urządzeniu. Komunikaty te i sygnały bardzo często myląco informują użytkownika o niedogodnościach, dysfunkcjach zainstalowanego produktu, a nawet sugerują, że produkt ten może pochodzić z nielegalnego źródła. W związku z bardzo częstą integralnością elektroniki z głowicą drukującą nie istnieje możliwość wymiany elementu odpowiedzialnego za generowanie tego typu komunikatów co często może budzić obawy szczególnie wśród użytkowników, którzy wcześniej korzystali z produktów OEM, które to w naturalny sposób pozbawione są wymienionych wyżej wad.

    – Rozwiązanie

    Zazwyczaj wszelkie komunikaty generowane po instalacji kartridża nie mają wpływu na faktyczną funkcjonalność produktu, a niedogodności z nimi związane takie, jak te pokazane poniżej należy ignorować i korzystać z zakupionego produktu aż do faktycznego wyczerpania się środka barwiącego w kartridżu. Pomimo wszelkich starań i wykorzystywanych zabezpieczeń i technologii czułość i złożoność elektroniki pewnych rodzin kartirdży atramentowych nie pozwala nam w pełni wychwycić w procesie produkcyjnym kartridży, których układ elektroniczny ulega uszkodzeniu poza naszą wiedzą. Możliwe jest również, że dany kartridż jest w pełni funkcjonalny w urządzeniu jednego typu, a w innym kompatybilnym również z tym kartridżem nie działa. W takich przypadkach należy skontaktować się z serwisem Black Point S.A. i skorzystać z pakietu Satysfakcji Gwarantowanej i wymienić produkt na nowy, wolny od wad.

    PRZYKŁADY KOMUNIKTÓW I WSKAZAŃ URZĄDZEŃ