Drukarka

Sytuacja na rynku materiałów eksploatacyjnych zmusza dostawców do poszukiwania nietuzinkowych rozwiązań. Najlepszym przykładem są ostatnie ruchy wrocławskiej firmy Black Point, która stawia na autorski system abonamentowy i poszerzenie obecności na rynku o dystrybucję drukarek.

Zlecanie usług zewnętrznym dostawcom nie jest w branży IT niczym nowym, niemniej w przypadku druku to stosunkowo świeży trend. Przedsiębiorcy coraz częściej zaczynają szukać oszczędności związanych z drukowaniem dokumentów, rośnie też liczba firm oferujących usługi outsourcingu druku. Niedawno dołączył do nich Black Point z rozwiązaniem PROFIT MPS, składającym się z opcji ECO dla użytkowników drukujących około 500 stron miesięcznie oraz powyżej 2500 stron miesięcznie. W ramach umowy usługobiorca otrzymuje nową drukarkę, automatyczne dostawy tonerów, serwis, a nawet papier, płaci zaś jedynie za wydrukowane strony. Istnieje też opcja abonamentu bez nowej drukarki, wówczas dostawca zarządza urządzeniami posiadanymi przez klienta. – Uważam, że jest to bardzo interesująca propozycja dla resellerów, pozwalająca im rozszerzyć portfolio produktów. Zapewniamy pełne wsparcie merytoryczne i techniczne zarówno na etapie doboru oferty, kalkulacji, przygotowania dokumentów, jak i samych wdrożeń – mówi Piotr Drzewiecki, marketing manager w Black Point. Poważnym konkurentem dla Black Point są producenci urządzeń drukujących prześcigający się promowaniu własnych rozwiązań. Jak z nimi wygrać? – PROFITS MPS Black Point ma kilka atutów. Jako polska firma doskonale znamy potrzeby użytkowników drukarek i potrafimy przygotować optymalną ofertę w zależności od potrzeb. Chciałbym podkreślić, że oferta adresowana jest również do firm realizujących relatywnie niewiele wydruków. Ponadto umowy sprzętowe są oparte na wysokiej jakości drukarkach marki Pantum, cechujących się najniższym TCO w swojej klasie. Jednak nie ograniczamy się do sprzętu jednego producenta, możemy obsługiwać różne modele drukarek niezależnie od marki i typu sprzętu – wyjaśnia Piotr Drzewiecki. Pantum – nowa marka drukarek na polskim rynku. Rynek urządzeń drukujących jest bardzo hermetyczny. W zestawieniach sprzedaży od lat pojawiają się wciąż ci sami gracze. Czy istnieje miejsce dla kolejnego producenta? Black Point uważa, że tak, i podejmuje się niełatwej misji w postaci wprowadzenia na rodzimy rynek produktów firmy Pantum. Oferta składa się z trzech serii urządzeń laserowych monochromatycznych: P2500 – kompaktowych drukarek SOHO z Wi-Fi, P3500 – biznesowych drukarek sieciowych o dużej ilości wydruków z automatycznym drukiem dwustronnym oraz urządzeń wielofunkcyjnych M6500. Marka Pantum, należąca do grupy Seine, jest szerzej nieznana na polskim rynku, warto ją zatem przybliżyć. Co ciekawe, Seine należy do największych światowych producentów materiałów eksploatacyjnych do drukarek, zaś jego inwestorem strategicznym jest Legend Holding, właściciel m.in. chińskiej Lenovo Group. – Drukarki z logo Pantum działają z powodzeniem już od 2011 roku w 35 krajach na całym świecie, a w niektórych osiągają pozycję lidera, detronizując HP! W tym roku polscy resellerzy i ich klienci będą mogli się przekonać, dlaczego warto postawić na nową markę – tłumaczy Piotr Drzewiecki. Black Point zapewnia, że partnerzy, którzy włączą do swojej oferty produkty Pantum, będą w stanie zaoferować klientom tańsze urządzenia niż konkurencja, zarabiając przy tym większe pieniądze. Przed resellerami otwierają też się dodatkowe możliwości w zakresie sprzedaży tonerów.

Co wyróżnia PANTUM?

– Pantum charakteryzuje się najlepszymi parametrami drukarek w swoich klasach. Wystarczy spojrzeć na podstawowy model w ofercie P2500W: drukarka Pantum ma obciążalność do 20 tysięcy stron miesięcznie, konkurenci w tej grupie osiągają od 5 do 10 tysięcy stron. Pantum wygląda lepiej również jeśli chodzi o szybkość czy czas do wydruku pierwszej strony. No i co najważniejsze – koszt wydruku jednej strony uzyskanej z drukarki Pantum jest najniższy* – wylicza Drzewiecki. Na papierze wygląda to dobrze, tylko czy resellerzy i klienci zaufają nowej marce? Black Point staje przed dużym wyzwaniem, ale kto nie ryzykuje, nie wygrywa.

Artykuł pochodzi z magazynu „IT Reseller”. Jego autorem jest Wojciech Urbanek.