-
Kartridża nie można umieścić w drukarce (kształt lub forma produktu nie pozwala na umieszczenie go w drukarce w miejscu do tego przeznaczonym)
Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, niebieski lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.
UWAGA! Niektóre wkłady atramentowe, posiadają dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usuniecie obu zabezpieczeń.
-
Po zainstalowaniu kartridża drukarka nie drukuje (drukarka nie reaguje na polecenie drukowania, lub pomimo odgłosów drukowania nie realizuje tego polecenia)
Sprawdź podłączenie zasilania drukarki. Podłącz drukarkę do gniazda zasilania zgodnie z instrukcją obsługi dołączoną do drukarki
-
Drukarka drukuje nieprawidłowo (inne problemy z drukowaniem)
Każda drukarka atramentowa, przed kolejnym zleceniem druku wykonuje rutynową czynność prowizorycznego czyszczenia głowicy drukującej („parkuje”). W tym czasie w miejscu „parkowania” głowicy, zbierają się resztki zaschniętego tuszu, które przy braku przewidzianej w instrukcji urządzenia drukarki, konserwacji i czyszczenia urządzenia, mogą powodować poważne zanieczyszczenia w druku.
Unikaj częstych zleceń tego samego druku, nie przekładaj zbyt często kartridży w drukarce (tylko po ich całkowitym wyczerpaniu), a w ten sposób unikniesz niepotrzebnego zużycia tuszu i dodatkowych zanieczyszczeń drukarki. Jeśli zauważyłeś zanieczyszczenia na swojej wydrukowanej kartce, zacznij od polecenia „czyszczenie dysz” w oprogramowaniu zainstalowanym dla tej drukarki, lub skorzystaj kilkakrotnie z opcji drukowania testu. W ten sposób możesz udrożnić dysze kartridża i ponownie przygotować kartridż do druk
-
Głośna praca urządzenia (inne problemy z drukowaniem)
Po dłuższym okresie czasu, (miesięczne obciążenie drukarki - patrz instrukcja obsługi urządzenia) w każdej drukarce zbierają się resztki tuszu czy opiłki stosowanego papieru. Również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia. W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji zwłaszcza elementów mechanicznych (rolki, prowadnice) może doprowadzić do problemów z wydrukiem a nawet awarii urządzenia. Częstym objawem takiego przypadku jest głośna praca urządzenia w trakcie wykonywania polecenia druku. Piszczenie, odgłos ocieranych elementów w drukarce, „ciężka praca urządzenia” są ostatnim momentem do podjęcia decyzji o zgłoszeniu „konserwacji urządzenia”. Każda drukarka posiada wiele elementów mechanicznych, które na bieżąco powinny być smarowane, konserwowane a nawet wymieniane w przypadku znacznego zużycia. Zbyt długa zwłoka, może spowodować poważną awarię wymagającą kosztownej interwencji serwisowej.
-
Wylany tusz wewnątrz urządzenia (inne problemy z drukowaniem)
Zastosowanie nie przeznaczonych do druku atramentowego nośników druku takich jak folia, etykieta, lub papier, mogą doprowadzić do wielu różnorodnych komplikacji. Częstym przyczyną awarii jest zastosowanie folii, która nie jest przystosowana do techniki druku atramentowego. W takim przypadku przy przechodzeniu folii, przez prowadnice drukarki, tusz nie zasycha i rozlewa się we wnętrzu drukarki. W efekcie mamy do czynienia z poważnie zanieczyszczonym wnętrzem urządzenia, sprawiającym wrażenie „wylanego tuszu”. Takie objawy wymagają konserwacji serwisowej, która usunie resztki tuszu i uzdatni drukarkę do użytku. Pamiętaj by zawsze czytać preferencje stosowanego nośnika druku i stosować tylko takie, które są specjalnie przeznaczone do druku atramentowego.
-
Zmniejszona wydajność produktu (inne problemy z drukowaniem)
Część drukarek atramentowych jest wyposażona w funkcję drukowania ekonomicznego. Taka funkcja w większości wypadków ma ograniczony wpływ na jakość drukowania i nie jest domyślnym parametrem ustawień drukarki. Jeśli zależy ci na wysokiej wydajności, włącz funkcję ekonomicznego druku w ustawieniach drukarki i ciesz się zwiększoną wydajnością naszego kartridża.
UWAGA ! Ilość stron możliwa do wydrukowania dla naszych głowic atramentowych, podawana jest zgodnie parametrami norm ISO. Testowy wydruk zgodny z tymi normami jest odzwierciedleniem około 5% pokjrycia kartki A4. Norma ma tylko formę porównawczą dla różnych marek tego samego produktu, w związku z tym drukowanie z innym procentem zadrukowania, może wykazać znaczące różnice w wydajności.
-
Kartridż bezgłowicowy (patronka) nie można umieścić w drukarce (kształt lub forma produktu nie pozwala na umieszczenie go w drukarce w miejscu do tego przeznaczonym)
Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które należy niezwłocznie usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, niebieski lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.
UWAGA ! Niektóre wkłady atramentowe, posiadają dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usuniecie obu zabezpieczeń.
-
Po zainstalowaniu kartridża drukarka źle drukuje (Wydruki są jaśniejsze, niż oczekiwano, na wydrukach pojawiają się białe obszary lub poziome linie.)
Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które należy niezwłocznie usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, niebieski lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.
UWAGA ! Niektóre wkłady atramentowe, posiadają dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usuniecie obu zabezpieczeń.
-
Po zainstalowaniu kartridża drukarka go nie widzi (drukarka nie reaguje na polecenie drukowania, na monitorze pojawia się komunikat o braku kartridża lub jego uszkodzeniu)
Możliwe rozwiązanie problemu
wyciągnij kartridż z drukarki i ponownie powoli go zainstaluj zgodnie z instrukcją dołączoną do produktu.
-
Po instalacji w urządzeniu kartridż (na wyświetlaczu/wskaźniku diodowym urządzenia, w oprogramowaniu drukarki) wskazuje całkowite lub częściowe zużycie, nie wskazuje poziomu atramentu.
- Wyjaśnienie
Kartridże atramentowe poddane procesowi reprodukcji bardzo często niepoprawnie wskazują poziomy atramentu, lub generują komunikaty, które mogą wprowadzać użytkownika w błąd, sugerując pełne, lub częściowe zużycie, zainstalowanego właśnie kartridża. Producenci urządzeń drukujących mając kompletny dostęp do oprogramowania urządzenia oraz elektroniki kartridża (bardzo często integralny, niewymienialny element składowy kartridża np. HP® 300,HP® 703, Canon® PG510/CL511) zabezpieczają produkty tak, by po zużyciu produktu OEM, pusty kartridż nie nadawał się do ponownego wykorzystania- jego funkcjonalność była w znacznym stopniu ograniczona, lub powodował niedogodności i wprowadzał użytkownika w błąd. Producenci OEM(Original Equipment Manufacturer) uciekają się do generowania różnych komunikatów, lub wskazań oprogramowania zainstalowanego na komputerze jak i wyświetlaczu, lub wskaźniku diodowym na urządzeniu. Komunikaty te i sygnały bardzo często myląco informują użytkownika o niedogodnościach, dysfunkcjach zainstalowanego produktu, a nawet sugerują, że produkt ten może pochodzić z nielegalnego źródła. W związku z bardzo częstą integralnością elektroniki z głowicą drukującą nie istnieje możliwość wymiany elementu odpowiedzialnego za generowanie tego typu komunikatów co często może budzić obawy szczególnie wśród użytkowników, którzy wcześniej korzystali z produktów OEM, które to w naturalny sposób pozbawione są wymienionych wyżej wad.
- Rozwiązanie
Zazwyczaj wszelkie komunikaty generowane po instalacji kartridża nie mają wpływu na faktyczną funkcjonalność produktu, a niedogodności z nimi związane takie, jak te pokazane poniżej należy ignorować i korzystać z zakupionego produktu aż do faktycznego wyczerpania się środka barwiącego w kartridżu. Pomimo wszelkich starań i wykorzystywanych zabezpieczeń i technologii czułość i złożoność elektroniki pewnych rodzin kartirdży atramentowych nie pozwala nam w pełni wychwycić w procesie produkcyjnym kartridży, których układ elektroniczny ulega uszkodzeniu poza naszą wiedzą. Możliwe jest również, że dany kartridż jest w pełni funkcjonalny w urządzeniu jednego typu, a w innym kompatybilnym również z tym kartridżem nie działa. W takich przypadkach należy skontaktować się z serwisem Black Point S.A. i skorzystać z pakietu Satysfakcji Gwarantowanej i wymienić produkt na nowy, wolny od wad.
PRZYKŁADY KOMUNIKTÓW I WSKAZAŃ URZĄDZEŃ